8 اردیبهشت 1403

بر اساس مطالعه ای که در Hypertension منتشر شد، سزارین و سایر اشکال زایمان برنامه ریزی شده ممکن است تعداد موارد پره اکلامپسی – شکل خطرناک فشار خون بالا در زنان باردار – را که در مراحل پایانی بارداری رخ می دهد کاهش دهد.

در یک انتشار خبری از AHA گفت که استراتژی‌های زایمان به موقع اغلب برای جلوگیری از سایر مشکلات پزشکی استفاده می‌شوند، اما به ندرت برای جلوگیری از پره اکلامپسی در بازه زمانی که «at-term» نامیده می‌شود، بین هفته‌های 37 تا 42 بارداری استفاده می‌شود. در این انتشار آمده است که بیشتر پره اکلامپسی در آن زمان رخ می دهد.

دکتر لورا ای مگی، سرپرست تیم تحقیق، استاد بهداشت زنان در کالج کینگ لندن، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیش از نیمی از موارد پره‌اکلامپسی موقتی ممکن است با تولد به موقع (برنامه‌ریزی‌شده) پیشگیری شود. توجه به این نکته مهم است که قرار گرفتن در معرض خطر بالاتر پره اکلامپسی موقت با شروع زودتر خود به خودی زایمان همراه بود، بنابراین زنانی که در بالاترین خطر قرار داشتند، کمتر احتمال داشت که نزدیک به موعد زایمان خود زایمان کنند.

AHA می گوید پره اکلامپسی یک بیماری تهدید کننده زندگی است که از هر 25 بارداری 1 مورد در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولاً بعد از هفته 20 بارداری با علائمی مانند سردرد، تغییرات بینایی و تورم دست‌ها، پاها، صورت یا چشم‌ها تشخیص داده می‌شود. این وضعیت نشان دهنده افزایش مشکلات قلبی در آینده برای زنان است.

 

منبع:

https://www.webmd.com/

”Hypertension: “Preeclampsia Prevention by Timed Birth at Term

American Heart Association: “Scheduled childbirth may greatly reduce preeclampsia, a leading cause of maternal ”death

دیدگاه ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.