31 فروردین 1403

مکمل ویتامین چشم ویمکسیر

مکملِ کمک به بهبود بیناییِ ویمکسیر حاوی ویتامین A ، لوتئین ، زئاگزانتین ، ویتامین E و زینک است. این مکمل قادر است که به بهبود خستگی و خشکی چشم ، بهبود عملکرد بینایی، تاری دید و دید در شب ، بهبود و پیشگیری از عوارض دیابت بر چشم، تاخیر در ابتلا به آب مروارید و حفظ سلامت چشم کمک کند.

 

نقاط قوت محصول مکمل ویتامین چشم ویمکسیر

محصول مکمل تقویت بینایی ویمکسیر یکی از بهترین محصولات مکمل تقویت بینایی در بازار است. این مکمل میزان لوتئین بالاتری نسبت به محصولات مشابه موجود دارد. از طرفی حاوی زینک و ویتامین E نیز میباشد. زینک به عملکرد بهتر ویتامین A در بدن کمک شایانی میکند و این انتخاب هوشمندانه ی حضور همزمان زینک و ویتامین A یک وجه تمایز بسیار مهم این محصول نسبت به سایر رقبای بازار است. و ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی تاثیر شگرفی در سلامت چشم و حفظ شبکیه در مقابل آسیب های احتمالی ناشی از حضور رادیکال های آزاد دارد.

در تولید این مکمل از بهترین مواد اولیه موجود بهره گرفته شده و فرمولاتورهای این محصول از برجسته ترین شیمیست ها و داروسازان کشور هستند. فرمول این محصول از فرمولاسیون محصولات خارجی الهام گرفته شده است. همچنین تاثیرات مثبت این فرمول در مجلات معتبر بین المللی به اثبات رسیده و با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار هموطنان عزیزمان قرار گرفته است.

برای دیدن اطلاعات بیشتر راجع به محصول مکمل بهبود بینایی کلیک کنید.

 

تداخلات مواد موثره ی مکمل ویتامین چشم ویمکسیر با سایر مواد و داروها

 

زینک
  • آنتی بیوتیک ها (آنتی بیوتیک های تتراسایکلین) با زینک تداخل دارند:

روی می تواند به تتراسایکلین ها در معده متصل شود. این باعث کاهش میزان تتراسایکلین های قابل جذب می شود. مصرف روی با تتراسایکلین ها ممکن است اثر تتراسایکلین ها را کاهش دهد. برای جلوگیری از این تداخل ، روی را 2 ساعت قبل یا 4 ساعت پس از مصرف تتراسایکلین ها مصرف کنید.

برخی از تتراسایکلین ها شامل دملکوسیکلین (دکلومایسین) ، مینوسیکلین (مینوسین) و تتراسایکلین (آکرومیسین) است.

  • آنتی بیوتیک ها (آنتی بیوتیک های کینولون) با زینک تداخل دارند:

روی ممکن است میزان جذب آنتی بیوتیک بدن را کاهش دهد. مصرف روی همراه با برخی آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر بخشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد. برای جلوگیری از این تعامل ، مکمل روی را حداقل 1 ساعت پس از مصرف آنتی بیوتیک ها مصرف کنید. برخی از آنتی بیوتیک هایی که ممکن است با روی تداخل داشته باشند عبارتند از: سیپروفلوکساسین (سیپرو) ، انوکساسین (پنترکس) ، نورفلوکساسین (شیبروکسین ، نوروکسین) ، اسپارفلوکساسین (زاگام) ، تروافلوکساسین (ترووان) و گرپافلوکساسین (راکسار).

  • سیس پلاتین (Platinol-AQ) با زینک تعامل دارد:

سیس پلاتین (Platinol-AQ) برای درمان سرطان استفاده می شود. مصرف روی همراه با EDTA و سیس پلاتین (Platinol-AQ) ممکن است اثرات و عوارض جانبی سیس پلاتین (Platinol-AQ) را افزایش دهد.

  • پنی سیلامین با زینک تداخل دارد:

پنی سیلامین برای بیماری ویلسون و آرتریت روماتوئید استفاده می شود. روی ممکن است میزان جذب پنی سیلامین بدن شما را کاهش دهد و اثربخشی پنی سیلامین را کاهش دهد.

آمیلوراید (میدامور) با زینک تداخل دارد. آمیلوراید (میدامور) به عنوان “قرص آب” برای کمک به حذف آب اضافی از بدن استفاده می شود. اثر دیگر آمیلوراید (میدامور) این است که می تواند میزان روی را در بدن افزایش دهد. مصرف مکمل های روی با آمیلوراید (میدامور) ممکن است باعث شود که روی شما در بدن شما زیاد باشد.

مکمل های ویتامین چشم حاوی مقدار قابل توجهی روی است.

ویتامین A
  • داروهایی که برای بیماریهای پوستی (رتینوئیدها) استفاده میشوند، با ویتامین A تداخل دارند:

برخی از داروها برای بیماری های پوستی دارای اثرات ویتامین A هستند. مصرف قرص های ویتامین A و این داروها برای بیماری های پوستی می تواند عوارض و عوارض جانبی زیادی از ویتامین A ایجاد کند.

  • آنتی بیوتیک ها (آنتی بیوتیک های تتراسایکلین) با ویتامین A تداخل دارند:

ویتامین A می تواند با برخی آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد. مصرف مقادیر بسیار زیاد ویتامین A همراه با برخی آنتی بیوتیک ها می تواند احتمال عوارض جانبی جدی به نام فشار خون داخل جمجمه را افزایش دهد. اما به نظر نمی رسد که مصرف دوزهای معمولی ویتامین A همراه با تتراسایکلین ها این مشکل را ایجاد کند. در صورت مصرف آنتی بیوتیک مقدار زیادی ویتامین A مصرف نکنید.

برخی از این آنتی بیوتیک ها عبارتند از: دمکلوسیکلین (دکلومایسین) ، مینوسیکلین (مینوسین) و تتراسایکلین (آکرومیسین).

  • داروهایی که می توانند به کبد آسیب برسانند (داروهای کبدی) با ویتامین A تداخل دارند:

مصرف مقدار زیادی ویتامین A ممکن است به کبد آسیب برساند. مصرف مقادیر زیادی ویتامین A همراه با داروهایی که ممکن است به کبد نیز آسیب برساند می تواند خطر آسیب کبدی را افزایش دهد. در صورت مصرف دارویی که می تواند به کبد آسیب برساند ، مقدار زیادی ویتامین A مصرف نکنید.

برخی از داروهایی که می توانند به کبد آسیب برسانند عبارتند از استامینوفن (تیلنول و دیگران) ، آمیودارون (کوردارون) ، کاربامازپین (Tegretol) ، ایزونیازید (INH) ، متوترکسات (روماترس) ، متیلدوپا (آلدومت) ، فلوکونازول (دیفلوکان) ، ایتراکونازول (Spora) اریترومایسین (Erythrocin ، Ilosone ، دیگران) ، فنی توئین (Dilantin) ، لوواستاتین (Mevacor) ، pravastatin (Pravachol) ، سیمواستاتین (Zocor) ، و بسیاری دیگر.

  • وارفارین (کومادین) با ویتامین A تداخل دارد:

وارفارین (کومادین) برای کاهش لخته شدن خون استفاده می شود. مقادیر زیاد ویتامین A همچنین می تواند لخته شدن خون را کند کند. مصرف ویتامین A به همراه وارفارین (کومادین) می تواند احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد. حتماً خون خود را به طور مرتب چک کنید. دوز وارفارین (کومادین) شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

ویتامین E
  • سیکلوسپورین (Neoral ، Sandimmune) با ویتامین E تداخل دارد:

مصرف مقدار زیادی ویتامین E همراه با سیکلوسپورین (Neoral ، Sandimmune) ممکن است میزان جذب سیکلوسپورین (Neoral ، Sandimmune) را در بدن افزایش دهد. با افزایش میزان جذب سیکلوسپورین توسط بدن ، ویتامین E ممکن است اثرات و عوارض جانبی سیکلوسپورین (Neoral ، Sandimmune) را افزایش دهد.

  • داروهای تغییر یافته توسط کبد (بسترهای سیتوکروم P450 3A4 (CYP3A4)) با ویتامین E تداخل دارد:

برخی از داروها توسط کبد تغییر کرده و تجزیه می شوند. ویتامین E ممکن است سرعت تجزیه برخی از داروها را در کبد افزایش دهد. مصرف ویتامین E همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می شوند می تواند اثر بخشی از داروها را کاهش دهد. قبل از مصرف ویتامین E در صورت مصرف هرگونه دارویی که توسط کبد تغییر می کند، با پزشک خود مشورت کنید تا با مصرف مکمل های ویتامین چشم مشکلی بوجود نیاید. برخی از داروهایی که توسط کبد تغییر می کنند عبارتند از لوواستاتین (Mevacor) ، کتوکونازول (Nizoral) ، ایتراکونازول (Sporanox) ، فکسوفنادین (Allegra) ، تریازولام (Halcion) ، و بسیاری دیگر.

  • داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد / ضد پلاکت) با ویتامین E تداخل دارند:

ویتامین E ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف ویتامین E همراه با داروهایی که لخته شدن را نیز کند می کند احتمال کبودی و خونریزی را افزایش می دهد. برخی از داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند عبارتند از آسپرین ، کلوپیدوگرل (Plavix) ، دیکلوفناک (Voltaren ، Cataflam ، دیگران) ، ایبوپروفن (Advil ، Motrin ، دیگران) ، ناپروکسن (Anaprox ، Naprosyn ، دیگران) ، dalteparin (Fragmin) ، enoxaparin (Lovenox) ، هپارین ، وارفارین (Coumadin) و دیگران.

  • داروهای سرطان (شیمی درمانی) با ویتامین E تداخل دارد:

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. این نگرانی وجود دارد که آنتی اکسیدان ها ممکن است اثر برخی داروهای مورد استفاده برای سرطان را کاهش دهند. اما هنوز زود است که بدانیم آیا این تعامل رخ می دهد یا خیر.

و در ادامه:
  • داروهای مورد استفاده برای کاهش کلسترول (استاتین ها) با ویتامین E تداخل دارد:

مصرف همزمان ویتامین E ، بتاکاروتن ، ویتامین C و سلنیوم ممکن است اثر بخشی از داروهای مورد استفاده برای کاهش کلسترول را کاهش دهد. مشخص نیست که آیا مصرف ویتامین E به تنهایی باعث کاهش اثربخشی برخی از داروهای مورد استفاده برای کاهش کلسترول می شود یا خیر. برخی از داروهایی که برای کاهش کلسترول استفاده می شوند عبارتند از آتروواستاتین (لیپیتور) ، فلوواستاتین (لسکول) ، لوواستاتین (Mevacor) و پراواستاتین (پراواچول).

  • نیاسین با ویتامین E تداخل دارد:

مصرف ویتامین E همراه با بتاکاروتن ، ویتامین C و سلنیوم ممکن است برخی از اثرات مفید نیاسین را کاهش دهد. نیاسین می تواند کلسترول خوب را افزایش دهد. مصرف ویتامین E همراه با سایر ویتامین ها ممکن است کلسترول خوب را کاهش دهد.

  • وارفارین (کومادین) با ویتامین E تداخل دارد:

وارفارین (کومادین) برای کاهش لخته شدن خون استفاده می شود. ویتامین E همچنین می تواند لخته شدن خون را کند کند. مصرف ویتامین E همراه با وارفارین (کومادین) می تواند احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد. حتماً خون خود را به طور مرتب چک کنید. دوز وارفارین (کومادین) شما ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

تداخلات با لوتئین و زئاگزانتین (مولتی ویتامین با مواد معدنی)

در مجموع 97 دارو شناخته شده است که با لوتئین و زئاگزانتین (مولتی ویتامین با مواد معدنی) تداخل دارند. گزارشات تداخلات دارویی با لوتئین و زئاگزانتین (مولتی ویتامین با مواد معدنی) و داروهای ذکر شده در زیر را مشاهده کنید:

  • استامینوفن
  • آملودیپین
  • آسپرین
  • آتورواستاتین
  • بیوتین
  • CoQ10 (یوبیکینون)
  • روغن ماهی (اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3)
  • گاباپنتین
  • لووتیروکسین
  • لیزینوپریل
  • لوزارتان
  • لوتئین
  • اکسید منیزیم
  • ملاتونین
  • متفورمین
  • امپرازول
  • زردچوبه
  • ویتامین B12 (سیانوکوبالامین)
  • ویتامین C (اسید اسکوربیک)
  •  و همینطور ویتامین D3 (کلکالیسیفرول)
برای خرید مکمل ویتامین چشم ویمکسیر کلیک کنید.

 

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه ها

Atousa.g

خیلی مطالبتون عالی و مفید بود 🌿

پاسخ
fpadmin

ممنون از توجه شما

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.