6 اردیبهشت 1403

مکمل های تقویت چشم و قرص های تقویت بینایی

مکمل های تقویت چشم و قرص های تقویت بینایی توسط متخصصان متعددی تایید شده است. از این‌رو لازم است از نحوه صحیح مصرف این قرص‌ها آگاه باشید و بدانید کدامیک برای کدام مشکل بینایی مفید است. برای این منظور در ادامه با وب سایت شرکت نیک سینا اکسیر همراه باشید.

لازم است بدانید که تمامی ویتامین‌ها و مواد معرفی شده در زیر در پیشگیری از بیماری‌های چشم مربوط به سن بسیار مفید و کاربردی هستند. همچنین آن ها تا حد زیادی از شکل‌گیری دژنراسیون ماکولار یا آب‌مروارید می‌کاهند.

مکمل های تقویت چشم : ویتامین A و بتاکاروتن

ویتامین A برای دید در شب، ترمیم زخم و بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و ضروری است.

با اینکه قرص بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها در افراد سیگاری را افزایش دهد اما بتاکاروتن طبیعی این مشکلات را ندارد. یعنی می‌تواند از موادغذایی طبیعی این ماده مفید را تامین کنید.

قرص های تقویت چشم : ویتامین ب کمپلکس

ب کمپلکس حاوی هم خانواده B از ب 1 و 2 گرفته تا ب 12 فولیک اسید و بیوتین را شامل می‌شود. قرص‌های ویتامین ب کمپلکس از التهاب مزمن و از افزایش سطح هموسیستئین در خون پیشگیری می‌کند که می‌تواند سب بروز مشکلات عروقی موثر بر شبکیه چشم شوند.

ویتامین ب همچنین از ضعیف شدن دید در اثر افزایش سن نیز پیشگیری می‌کند. به همین خاطر می‌توان آن را یکی از بهترین قرص های تقویت چشم دانست.

ویتامین C

برخی از دانشمندان معتقدند آنتی‌اکسیدان موجود در ویتامین C برای کاهش خظر ابتلا به آب‌مروارید بسیار مفید است.

ویتامین D

از دیگر مکمل های تقویت چشم ، ویتامین دی است. این ویتامین نیز برای کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولار مربوط به سن بسیار ضروری است.

ویتامین E

از دیگر مواد و مکمل‌های مورد نیاز برای کاهش خطر آب‌مروارید باید به ویتامین ای اشاره کرد.

لوتین و زانگزانتین

این کارتونوئیدها و رنگ‌های ماکولار برای کاهش خطر آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولار وابسته به سن ضروری هستند.

آنتی‌اکسیدان‌های فیتوشیمیایی

از دیگر مکمل های تقویت چشم باید به عصاره‌های گیاهی همچون زغال اخته اشاره کرد که حاوی مواد فیتوشیمیایی هستند. این مواد از تخریب‌های ناشی از استرس در کل بدن و به‌ویژه چشم‌ها محافظت می‌کنند.

اسیدهای چرب امگا سه

این ماده غذایی تا حد زیادی از خشکی چشم و مشکلات ناشی از آن می‌کاهد.

ترفندهای خرید مناسب‌ترین مکمل های تقویت چشم

شما می‌توانید با انتخاب قرص‌های مولتی‌ویتامین در هزینه‌های مالی خود صرفه‌جویی کنید. زیرا لازم نیست برای خرید هر ویتامینی به‌طور جداگانه هزینه کنید. رایج‌ترین و بهترین مولتی‌ویتامین‌ها برای چشم شامل موارد زیر هستند:

البته برندها و محصولات دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. به‌همین خاطر، برای اینکه انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید لازم است به موارد زیر توجه کنید.
  • همیشه به تاریخ انقضای محصولی که قصد خریدش را دارید توجه کنید تا از سالم و تازه بودن آن مطمئن شوید. همچنین مراقب باشید که درپوش قوطی باز نشده باشد یا شکسته نباشد.
  • به اندازه مصرف دارو توجه داشته باشید. آیا شما باید یک قرص یا دو تا سه عدد از آن را در طول روز مصرف کنید تا میزان موردنیاز بدنتان در طول یک روز تامین شود؟
  • میزان مصرف روزانه (DV) که روی بسته‌بندی مکمل های تقویت چشم درج می‌شود، نوعی برچسب تغذیه‌ای است که سازمان غذا و داروی جهانی در دهه 1990 میلادی آن را برای کارخانه‌ها اجباری کرد.
  • باید توجه داشته باشید، ارقامی که روی این برچسب قید می‌شوند، میزان مصرف عمومی هستند و هر فردی با توجه به نیاز بدن خود به مقادیر گوناگونی نیاز دارد.
  • کپسول‌ها اغلب بهتر از قرص‌های سخت جذب می‌شوند و در نتیجه مشکلات کمتری برای معده فرد ایجاد می‌کنند.
  • بهترین مکمل های تقویت چشم آنهایی هستند که به سرعت وارد دستگاه گردش خون، بافت‌ها و اندام‌ها می‌شوند. یعنی آنهایی که سریع‌تر جذب می‌شوند. به‌طور مثال، ویتامین E طبیعی دو برابر فعال‌تر از نمونه‌های مصنوعی این ویتامین است.
  • برای اطمینان از انتخاب گزینه مناسب از نمونه‌های ذکر شده در بالا استفاده کنید. یا از پزشک خود بخواهید تا مکمل‌های مطمئنی را به‌ شما معرفی کنند. یا حتی می توانید با مشاوران ویمکسیر تماس گرفته تا به شما بهترین مشاوره در خرید مکمل بینایی را ارائه دهند. برای این منظور کافیست روی این لینک کلیک نمایید

ملاحظات لازم برای مصرف مکمل های تقویت چشم

با اینکه داروهای تقویتی و مکمل کمترین ضرر را دارند اما باید به برخی ملاحظات و هشدارها در این باب توجه داشته باشید. به‌طور مثال، زنان باردار، شیرده یا کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند حتما باید پیش از مصرف دارو با پزشک متخصص مشورت کنند.

هرگز بیشتر از دوز نوشته شده روی بسته‌بندی دارو مصرف نکنید تا دچار مسمومیت دارویی یا حساسیت نشوید.

دیدگاه ها

دیدگاه ها

علیرضا

خیلی عالی بود ممنونم بابت اطلاعات خوبتون

پاسخ
fpadmin

ممنون از توجه شما

پاسخ
نگین

مطلب مفیدی بود 👍🏻

پاسخ
fpadmin

ممنون از توجه شما

پاسخ
سروش

محصول فوق العاده عالی و موثر ، خصوصا برای کسانی مثل من که دائم با لپ تاپ و گوشی کار می کنند

پاسخ
fpadmin

رضایت شما افتخار ماست.

پاسخ
کیمیا

عالی بود ممنون از مطلب مفیدتون

پاسخ
fpadmin

ممنون از توجه شما

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.