1 اردیبهشت 1403

روز جهانی عصا سفید

 پانزدهم اکتبر یا ۲۳ مهر، روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سفید

 

15 اکتبر روزی است که به افراد کم بینا اختصاص داده شده است. عصای سفید نشان دهنده دستاوردهای قابل توجه آنها و همچنین نماد استقلال آنها است. برای افراد نابینا، عصای سفید یک ابزار ضروری است که به آنها توانایی دستیابی به یک زندگی کامل و مستقل را می دهد. مربیان دارای گواهی در جهت گیری و تحرک، آموزش هایی را برای نابینایان ارائه می دهند تا بتوانند با خیال راحت در جامعه خود حرکت کنند. متخصص به فرد کمک می کند تا از نقطه A به نقطه B با موفقیت برسد – چه در محل کار، چه در مدرسه یا در اطراف جامعه.

تاریخچه روز جهانی عصای سفید

عصا قرن ها توسط افراد نابینا استفاده می شد، اما عصای سفید در اوایل قرن بیستم معرفی شد.

گفته می شود که جیمز بیگز، عکاس اهل بریستول، کسی بود که مفهوم عصای سفید را ارائه کرد. در سال 1921، بیگز با یک تصادف روبرو شد که منجر به نابینایی شد. آن دوره تعداد وسایل نقلیه در جاده ها در حال افزایش بود، بنابراین بیگز تصمیم گرفت عصای خود را سفید رنگ کند تا به راحتی برای رانندگان و همچنین سایر عابران پیاده قابل مشاهده باشد.

در فرانسه، گیلی دوربمون، موسیقی‌دان و نویسنده، طرحی را برای نابینایان به نام جنبش ملی سفید چوب راه‌اندازی کرد. او عصای سفید را به بسیاری از نابینایان در سراسر فرانسه، از جمله جانبازان جنگ جهانی اول تحویل داد. این امر در بریتانیا نیز با استقبال خوبی مواجه شد. بریتانیا پیشنهاد داد که به افراد نابینا عصای سفید داده شود.

قانون عصای سفید در ایالت فلوریدا چیست؟

هرگاه عابر پیاده ای که عصای پیاده‌روی سفید رنگ یا سفید با نوک قرمز به همراه دارد بخواهد از خیابان یا بزرگراه عمومی عبور کند؛ راننده هر وسیله نقلیه ای که به تقاطع یا مکانی که عابر پیاده قصد عبور از آن را دارد نزدیک می شود باید وسیله نقلیه خود را قبل از رسیدن به تقاطع یا محل عبور متوقف کند و قبل از ادامه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به عابر پیاده انجام دهد.

 

منبع: https://www.lighthouseswfl.org/

 

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.