6 اردیبهشت 1403

مکمل چشم

 به چه کسانی مصرف مکمل چشم ویمکسیر توصیه می شود؟

 

چندین گروه از افراد “نیاز اساسی” به این مکمل دارند:

 

  1. تحلیل ماکولا وابسته به سن (AMD) بیماری چشمی که منجر به از دست دادن بینایی در افراد مسن می شود:

    مصرف مکمل چشم خوراکی حاوی لوتئین و ویتامین A  تا 36 ماه می تواند برخی از علائم AMD را بهبود بخشد. مزایای بیشتری ممکن است در صورت مصرف حداقل 1 سال در دوزهای بالاتر از 10 میلی گرم و ترکیب آن با سایر ویتامین های کاروتنوئید مشاهده شود. اما به نظر نمی رسد لوتئین مانع از بدتر شدن AMD در مدت زمان طولانی شود. AMD عامل اصلی کاهش بینایی در ایالات متحده است. بیش از 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

    این بیماری عمدتا با افزایش سن مرتبط است ، اما برخی از انواع تحلیل ماکولا بر افراد جوان نیز تأثیر می گذارد. AMD زمانی رخ می دهد که سلولهای حساس به نور در ناحیه لکه زرد شبکیه دچار زوال شوند. این قسمتی از چشم است که مسئول موارد زیر است:

    • ثبت آنچه می بینیم و ارسال اطلاعات به مغز ما
    • مشاهده جزئیات به طور دقیق
    • تمرکز

    دهه 2010 به عنوان “دهه تلفن هوشمند” لقب گرفته است. تعجب آور نیست که تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. یکی از یافته هایی که به نظر می رسد در همه جا ذکر شده است “نور آبی” است. این نوری است که از تلفن ها ، تبلت ها و لپ تاپ های ما ساطع می شود و متأسفانه مشخص شده است که تأثیرات منفی بر سلامت چشم دارد. مطالعات نشان می دهد که می تواند “منجر به تحلیل ماکولا” شود.

    زمانی که علائم سندرم بینایی رایانه را دیدیم، هنگامی است که باید مکمل چشم مصرف کنیم.

    گذشته از AMD ، عارضه جانبی ملایم تری در اثر استفاده از صفحه نمایش ایجاد میشود:

  2. افراد مبتلا به سندرم بینایی رایانه (CVS) گروه دیگری هستند که مصرف مکمل بهبود بینایی به آن ها توصیه می شود. علائم متعددی از این سندروم وجود دارد، از جمله:
    • تاری دید
    • سردرد
    • درد در شانه ها و گردن
    • چشمان خشک و قرمز
    • مشکل در تمرکز
    • ایجاد خطا

    در صورت داشتن هر یک از علائم فوق ، مصرف مکمل های تقویت بینایی را زیر نظر پزشک خود انجام دهید تا از عوارض بعدی و پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

  3. آب مروارید:

    آب مروارید کدر شدن عدسی چشم است. ممکن است بینایی شما به اندازه کافی برای انجام کارهای روزانه مختل شود و با گذشت زمان بدتر شود. آب مروارید بسیار شایع است ، به ویژه در افراد مسن. در سال 2010 ، 24.4 میلیون آمریکایی مبتلا به آب مروارید تشخیص داده شدند. خوردن مقادیر بیشتر لوتئین در رژیم غذایی با خطر کمتر ابتلا به آب مروارید ارتباط دارد.

    مکمل تقویت بینایی ویمکسیر شامل موادی همچون زینک ، ویتامین A، ویتامین E ، لوتئین و زئاگزانتین میباشد. بنابراین میتوان گفت مصرف این مکمل به هر شخصی که از کمبود این مواد معدنی یا بیماری ها و عارضه های اشاره شده در بالا در بدن خود رنج میبرد توصیه میشود.

 

مقدار دقیق نیاز روزانه هر فرد به مکمل چشم ویمکسیر و مواد موثره ی آن بر اساس رنج سنی

روی در بزرگسالان

مصرف به صورت خوراکی:

عمومی: مقدار مجاز توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای پسران و مردان 14 ساله و بالاتر ، 11 میلی گرم در روز تعیین شده است. زنان 19 سال و بالاتر ، 8 میلی گرم در روز ؛ زنان باردار 14 تا 18 ، 13 میلی گرم در روز ؛ زنان باردار 19 ساله و بالاتر ، 11 میلی گرم در روز ؛ زنان شیرده 14 تا 18 ، 14 میلی گرم در روز ؛ زنان شیرده 19 سال به بالا ، 12 میلی گرم در روز.

سطوح بالای تحمل پذیر (UL) روی برای افرادی که تحت نظر پزشک روی دریافت نمی کنند: بزرگسالان 19 سال به بالا (شامل بارداری و شیردهی) ، 40 میلی گرم در روز.

مرد معمولی آمریکای شمالی روزانه حدود 13 میلی گرم روی مصرف می کند. زنان تقریباً 9 میلی گرم در روز مصرف می کنند. اشکال مختلف نمک مقدار متفاوتی از روی المنتال را تأمین می کند. سولفات روی حاوی 23 zinc روی المنتال است. 220 میلی گرم سولفات روی حاوی 50 میلی گرم روی است. گلوکونات روی حاوی 14.3 zinc روی المنتال است. 10 میلی گرم روی گلوکونات حاوی 1.43 میلی گرم روی است.

  •  کمبود روی: در افرادی که کمی کمبود روی دارند ، توصیه می شود دو تا سه برابر میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) روی به مدت 6 ماه مصرف کنند. در افرادی که کمبود متوسط ​​تا شدید دارند ، توصیه می شود چهار تا پنج برابر RDA به مدت 6 ماه مصرف شود. مصرف مکمل چشم ما مقدار روی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
  •  اسهال: برای پیشگیری از اسهال در نوزادان ، زنان باردار از 15 میلی گرم روی ، با یا بدون 60 میلی گرم آهن و 250 میکروگرم اسید فولیک استفاده کرده اند ، از هفته 10-24 بارداری تا یک ماه پس از زایمان شروع شده است.
  • برای یک اختلال ارثی که باعث تجمع مس در بسیاری از اندام ها می شود (بیماری ویلسون): روی استات (گالزین در ایالات متحده ؛ ویلزین در اروپا) یک داروی مورد تایید FDA برای درمان بیماری ویلسون است. دوز توصیه شده ، که حاوی 25-50 میلی گرم روی است ، باید سه تا پنج بار در روز مصرف شود.
  •  آکنه: روزانه 30-150 میلی گرم روی المنتال توصیه شده است.
  •  اختلال کمبود روی (آکرودرماتیت انتروپاتیکا): مصرف روزانه 2-3 میلی گرم بر کیلوگرم روی المنتال به طور مداوم و همیشگی برای درمان یک اختلال ارثی که بر جذب روی تأثیر می گذارد ، توصیه می شود.
  •  بیماری چشمی که منجر به از دست دادن بینایی در افراد مسن می شود (تحلیل ماکولا وابسته به سن یا AMD): ترکیبی از 80 میلی گرم روی المنتال ، 2 میلی گرم مس ، 500 میلی گرم ویتامین C ، 400 IU ویتامین E و 15 میلی گرم بتاکاروتن که روزانه به مدت 5 سال مصرف می شود در افرادی با کاهش بینایی مرتبط با سن بالا استفاده می شود.
  •  افسردگی: روزانه 25 میلی گرم روی  المنتال به مدت 12 هفته همراه با داروهای ضد افسردگی استفاده می شود.
  • برای دیابت:

دیابت نوع 2: 25 میلی گرم روی گلوکونات دو بار در روز به مدت 8 هفته مصرف شده است.

دیابت در زنان باردار: روزانه 30 میلی گرم گلوکونات روی به مدت 6 هفته مصرف شده است.

  •  کاهش توانایی چشایی (hypogeusia): 140-450 میلی گرم روی گلوکونات تا سه دوز روزانه به مدت 4 ماه مصرف می شود. همچنین ، 25 میلی گرم روی المنتال روزانه به مدت 6 هفته مصرف شده است.
  •  و همینطور برای عفونت پوستی ناشی از انگل های لیشمانیا(ضایعات لیشمانیا): 5/2 تا 10 میلی گرم بر کیلوگرم سولفات روی در سه دوز تقسیم شده روزانه به مدت 45 روز مصرف می شود.

مصرف مکمل چشم ویمکسیر مقادیر مورد نیاز بدن برای بهبود بینایی را بر طرف می کند.

 

 

 

دیدگاه ها

دیدگاه ها

نیکی

توضیحات کامل بود
ممنون

پاسخ
fpadmin

ممنون از توجه شما

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.