1 اردیبهشت 1403

شیوع آبله میمون

شیوع آبله میمون: تهدید بعدی برای جهان یا یک ویروس قابل کنترل؟!

يک مقام ارشد روز دوشنبه گفت سازمان بهداشت جهانی معتقد نيست شيوع آبله ميمون در خارج از آفريقا نياز به واکسيناسيون دسته جمعی دارد. چرا که اقداماتی مانند بهداشت خوب به کنترل گسترش آن کمک خواهد کرد. “ريچارد پبادی” که رهبری تيم عوامل بیماری زا با تهدید بالا را در سازمان بهداشت جهانی اروپا بر عهده دارد نیز در مصاحبه ای به خبرگزاری رویترز گفت: تدارکات فوری واکسن ها و ضد ویروس ها نسبتا محدود است. نظرات او در حالی مطرح شد که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا گفت: در حال انتشار برخی دوزهای واکسن جنیوس برای استفاده در موارد آبله میمون است.
دولت آلمان روز دوشنبه گفت گزینه هایی را برای واکسیناسیون ارزیابی می کند. در حالی که بریتانیا آنها را به برخی از کارکنان بهداشت و درمان پیشنهاد کرده است.
مقامات بهداشت عمومی در اروپا و آمریکای شمالی در حال بررسی بیش از ۱۰۰ مورد مشکوک از عفونت ویروسی در بدترین شیوع ویروس در خارج از آفریقا هستند که در آن بومی است. “پبادی” با اشاره به این که آبله میمون ویروسی نیست که به راحتی گسترش یابد و تا کنون باعث بیماری جدی نشده است، گفت:
اقدامات اولیه برای کنترل شیوع بیماری، رعایت بهداشت و قرنطینه است. وی افزود واکسن های مورد استفاده برای مبارزه با آبله میمون می توانند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشند. معلوم نیست شیوع بیماری چه چیزی را رقم خواهد زد. دانشمندان تلاش می کنند خاستگاه موارد ابتلا را درک کنند و اینکه آیا چیزی در مورد ویروس تغییر کرده است یا خیر؟
يک مجری ارشد آژانس سازمان ملل متحد روز دوشنبه جداگانه گفت هيچ مدرکی وجود ندارد که ويروس جهش يافته باشد. “پبادی” می گوید بیشتر موارد تایید شده با سفر به آفریقا مرتبط نشده اند. این نشان می دهد ممکن است مقادیر زیادی از موارد کشف نشده وجود داشته باشد. برخی از مقامات بهداشتی گمان می کنند که درجه ای از گسترش ویروس در جامعه وجود دارد.

با توجه به سرعت شیوع آبله میمون و ناشناخته بودن آنچه در حال رخداد است، این نگرانی وجود دارد که مهمانی ها و دورهمی های دسته جمعی در تابستان امسال بتواند همه چیز را بسیار بدتر است. بنابراین رعایت بهداشت و شست و شوی منظم دست ها میتواند به محدود شدن شیوع ویروس کمک بسزایی کند.

با تازه ترین اخبار، همراه ما باشید.

منبع: www.ncexir.ir https://lnkd.in/emhHygcy

دیدگاه ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.