5 اردیبهشت 1403

پیام های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به اشتباه افزایش اخیر موارد ابتلا به هپاتیت غیرقابل توضیح در کودکان را، با واکسن کرونا مرتبط می دانند.

سازمان های بهداشتی که بر این مسئله نظارت دارند، گفته اند که کودکان مبتلا عمدتا زیر 5 سال هستند که اصولا واجد شرایط تزریق واکسن کووید نیستند. اما این امر مانع از تبلیغ این ادعاها و سایر تئوری های مرتبط با قرنطینه کرونا و برگشتن کودکان به مدرسه به عنوان یک واقعیت نشده است.

پس حقایق ثابت شده در این مورد تاکنون چیست؟

در فاصله اول ژانویه تا 21 آوریل 2022 ( اول اردیبهشت 1401)، سازمان بهداشت جهانی حداقل 169 مورد هپاتیتی که توضیحی درباره علل بروز آن وجود ندارد را در کودکان 11 کشور ثبت کرده است که از این میزان 114 مورد آن در بریتانیا بوده است. هیچ یک از پنج ویروس خاص که معمولا باعث هپاتیت می شوند در مبتلایان یافت نشده است، اما در اکثر موارد ابتلا، آزمایش نوعی آدنوویروس خاص مثبت بوده که باعث عفونت هایی متنوع از سرماخوردگی گرفته تا عفونت های چشمی می شود.

واکسن قطعا رد شد!

آژانس امنیت سلامت در بریتانیا گفته است که واکسن کووید تنها موردی است که آن ها به طور قطع به عنوان علت بروز هپاتیت در کودکان می توانند رد کنند، به این دلیل که هیچ یک از کودکان مبتلا، واکسن دریافت نکرده بودند.

برای اطلاع از جدید ترین اخبار همراه ما باشید.

دیدگاه ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.